Stručný přehled toho, co na jaře 2025 „platí“ na algoritmy sociálních sítí.
IG feed
Obsah vidí noví uživatelé a někdy i ti, kdo už mě sledují.
Algoritmus má rád:
Engagement (lajky, komentáře, sdílení, uložení) + interakce s účtem.
Momentálně preferuje carousely – projíždění carouselu vnímá jako interakci.
Ideální formát:
Kvalitní vizuál + výstižný popisek s výzvou k akci (CTA).
IG Stories
Obsah vidí primárně ti, kdo už mě sledují. K novým lidem se můžu dostat aktivním repostem (přesdílení story, ne screenshot). Můj profil se může šířit, když mě někdo zmíní.
Algoritmus má rád:
Pokud se na moje Stories uživatel dívá často + reaguje.
Pomáhá, pokud publikuju denně. Když pak chci něco hodně nakopnout, udělám před publikací den publikační pauzu.
Ideální formát:
Interaktivní prvky: ankety, otázky, zmínky, odpočítávání.
Hodně moc nemá rád odkazy pryč – je fajn dát je do druhého, třetího slajdu nějaké souvislé sady Stories.
IG Reels
Obsah se často dostane mimo moje followery. Ze všech formátů nejlépe pomáhá získat nové sledující.
Algoritmus má rád:
Watch time (celkový čas, u delších videí sleduje trasholds) + dokončení + sdílení
Ideální formát:
Krátké, dynamické, s trendy hudbou a poutavým začátkem (první 1–3 sec. je zásadní)
TikTok
Videa na TikToku
S vysokou pravděpodobností se dostanou mezi nové lidi. Síť jen málo tlačí na subscribe, spíše podporuje objevování novinek. U videí si kontroluji, zda se dostala na „for you page“ (FYP).
Algoritmus má rád:
Watch time + dokončení + opakované sledování
Ideální formát:
Silný „hook“ do 2 s, naskočení na trend nebo naopak autentický styl, populární hudba
LinkedIn posty se obecně docela dobře dostávají mimo bublinu, pokud chytí vlnu reakcí. Zatímco příspěvky lidí docela jedou, pro firmy je hodně těžké se chytit. (Jo a reklama je tu taky dost drahá.)
LI příspěvky
Algoritmus má rád:
Engagement v prvních 1–2 h, hlavně komentáře
Ideální formát:
Osobní příběhy + přidaná hodnota + výzva k diskuzi
LI video
Algoritmus má rád:
Zhlédnutí videa (přes půlku) + CTA k interakci
Ideální formát:
Ne přehnaně formální. Dobře fungují tipy, case studies, názory
FB feed
Dostává se většinou k odběratelům stránky. Celkově je organický dosah na FB velice nízký, je potřeba pomáhat si placeným zobrazením postů (i na vlastní fanoušky).
Algoritmus má rád:
Smysluplné komentáře, případně aspoň lajky. Obecně interakce, co patří k formátu (u odkazu tedy prokliky apod.)
Ideální formát:
Cokoli, co není externí odkaz, nedejbože na YT 🙂
FB Stories
Dostávají se prakticky jen k odběratelům profilu.
Algoritmus má rád:
Interaktivitu, stejně jako na IG.
Ideální formát:
Obdobně jako na IG – zapojení aktivních prvků, na které se dá klikat či odpovídat.
FB videa (jakýkoli formát)
Mají šanci dostat se k novým lidem, ale nevedou tak dobře k novým follows jako na Instagramu.
Algoritmus má rád:
Watch time + sdílení
Ideální formát:
Krátké, dynamické, s poutavým začátkem (první 1–3 sec. je zásadní). Tolik nezáleží na hudbě.
YouTube
Klasická YT videa
Dobře se dostávají k odběratelům + pokud se chytím ve výsledcích Google.
Algoritmus má rád:
Doba sledování + pokud se ke mně divák rád vrací.
Google search reaguje na klíčová slova v názvu a v popisku.
Ideální formát:
Jasná struktura, zajímavý thumbnail, trefný název (clickbait nebo SEO), výzva k odběru/komentáři
YT Shorts (jako tiktoky na YT)
Dobře se dostávají k novému publiku, ale nejsou tak silné v získávání odběratelů jako jsme zvyklí z Reels na IG.
Algoritmus má rád:
Dokoukání videa do konce + opakované sdledování
Ideální formát:
Rychlé tempo, hook v prvních 1–2 sec.
Slušný potenciál dostat se mezi nové lidi ve vyhledávání na Pinterestu.
Algoritmus má rád:
Uložení pinu (repin) + sdílení + klíčová slova
Ideální formát:
Obrázky ve vysoké kvalitě, klíčová slova v popisku, vertikální formát
Twitter (X)
Vyvážená šance dostat se mezi svoje followery i mimo bublinu. Díky retweetům může povedený tweet chytit silnou vlnu.
Algoritmus má rád:
Interakce krátce po zveřejnění (retweety, komentáře, lajky)
Ideální formát:
Stručný, kontroverzní nebo vtipný komentář; případně dobrý storytelling v dlouhém vlákně